onsdag, november 08, 2006

Knölar

Tjoho alla mina SARSare!

Alltså jag skulle tro att ungefär 75% av all min hypokondri handlar om knölar av olika slag. Min senaste knöl sitter alldeles bakom örat och är ganska liten. Men även om den är liten så sitter den ju ändå på huvudet och då känns det genast som en tämligen dödlig åkomma! Det går säkert att hitta någon matematisk formel för detdär, men liten knöl = mindre nojjasamtidigt som högt upp på kroppen = större nojja. Hur som helst så blir den större ju mer jag känner på den och när jag vet det så blir jag lite lätt tvångsmässig.

Vid en snabb googling på ordet knöl så är de första fyra resultaten förövrigt på sidorna huden.nu, kondom.nu, varbostad.se och sjukvardsradgivningen.se. Haha. Finn ett fel.

Förutom knölar på huvudet får jag med jämna mellanrum för mig att jag har knölar i brösten, på överarmen (eh ja) och på halsen. Jag misstänker att om jag inte hade sett alldeles för många sjukhusserier så skulle min knölnojja vara markant mycket mindre. Senast igår på Grey Anatomy så hade en tjej en jätteknöl på ena äggstocken, som efter vad jag förstod syntes utanpå. Huuh.

Sen vill jag ge en applåd till Kim och hans shy bladder! Och så vill jag säga att jag och Anna är väldigt öppna för gästbloggare med exotiska sjukdomar och syndrom. Eller om ni kanske bara känner för att eh lätta ert hjärta lite.

Här kommer en vitsig bild.


1 kommentar:

Anonym sa...

En varbostad låter ju som en sorts knöl.
Jag kan få en knöl i armhålan ibland.. men den försvinner igen.