torsdag, november 02, 2006

Jag tänkte inte vara sämre än Anna utan tänker kicka igång bloggandet direkt.
Därför får ni här en liten lista på tre fina sjukdomsminnen jag har.

Vinterkräksjukan -05
Jag underskattade min sjukdom och trodde att jag nog bara var lite allmänt hängig. Väl i skolan insåg jag att så var inte fallet. För att inte skrämma iväg Alla har sars läsare på en gång ska jag bespara er detaljerna, men alla som någon gång haft vinterkräksjukan (som förövrigt är ett ypperligt namn på en sjukdom) förstår att det var inte så hett när den slog till med fullkraft mitt på en föreläsning med minst 30 minuters väg hem till min säng/toa.

Influensa -04
Jag var i Eritrea och blev sjuk tre gånger på två veckor och blev ivägskickad till sjukhus med orden. "Du kan ju ha lunginflammation. Eller malaria!" Spännande exotiskt. Iallafall så låg jag och min minst lika sjuka kompanjon i ett kalt rum, utan fungerande lyse och kände oss förskjuta av samhället medan alla andra var ute i solen och levde livet. Vi sa saker som "Undrar om det är såhär det känns när man är döende i aids?" och tyckte oändligt synd om oss. Och jag trodde givetvis att jag hade cancer, malaria, denguefeber, aids och allt på en gång.

Körtelfeber -00
Eftersom jag fortfarande bodde hos mina föräldrar på den tiden så blev jag ordentligt ompysslad, men jag var så himla SJUK! Det var en kamp att få i sig en brustablett om dagen eftersom halsen var igensvullen, samtidigt som jag hade så hög feber att jag var tvungen att äta febernedsättande. Det hela slutade med att det en natt kom upp blod och vidrigheter ur min hals samtidigt som min mamma ringde 112. Sen somnade jag och dagen efter mådde jag bättre än någonsin. Märkligt sjukdomsförlopp.


Ack, denna sjukdomsnostalgi!

2 kommentarer:

anna sa...

är rätt fascinerad över att trots att jag delade rum med er i eritrea inte blev sjuk!

Anonym sa...

Lyllos!