torsdag, november 02, 2006

igår var jag på mitt lokala apotek för att köpa lite hudsgrejs och revaxör (en vacker dag ska jag berätta om mina öronproblem). en man, i 50-årsåldern, stod vid kassan och pratade med expediten. och jag kunde såklart inte låta bli att tjuvlyssna. allt hörde jag inte (öronproblem som sagt) men först pratade han om något besvär hans son hade. efter en stund sänkte han rösten ännu mer och sa "ja och... min dotter. min dotter, hon har klagat på att det har kliat... där nere" varav expediten höjer rösten förvånansvärt mycket och säger "DU MENAR I UNDERLIVET ALLTSÅ?", jag vågade inte titta dit för att se om mannen blev röd i ansiktet men han lät lite skamsen på rösten. sen började han fråga hurvida expediten hade upplevt detta, i och med att hon är kvinna, och det blev lite tryckt stämning i den lilla lokalen. till och med jag som annars tycker att det är bra och roligt att prata om sjukdomar, helst så äckliga som möjligt, blev generad. jag tycker kanske inte att man ska prata om andras, ehm, intimproblem på det lokala apoteket. nej, alltså någon måtta får det ju vara.

2 kommentarer:

Anonym sa...

åååh, låt mig höra om dina öronproblem. eller låt oss utbyta erfarenheter för den delen! på något sätt är det mer pinsamt att prata öronvax än underlivskliande..

för övrigt älskar jag den här bloggen! haha!

Anonym sa...

Om inte på Apoteket, var ska man då prata om andras intimproblem?