tisdag, april 10, 2007

www.vardguiden.se

jag måste verkligen få hypa vårdguiden, det är en jättebra sida! om man skaffar sig ett konto där kan man beställa tid till sin vårdcentral samt maila sjukrådsupplysningen (som jag f.ö mailade idag och fick ett stort rungande JA om att jag borde uppsöka läkare pga min mage, moahahaha) om sina problem. jättebra för sånna som mig som hatar att prata i telefon.

det som dock är mindre bra är det ännu inte går att skicka en bokningsförfrågan till alla vårdcentraler i landet, men det kostar ju inget att registrera sig så det är helt klart värt ändå tycker jag.

4 kommentarer:

emma sa...

shit det verkar ju fantastiskt!! tyvärr kunde man bara registrera sig om man "vara folkbokförd i Stockholms län, Västmanlands län, Skåne län eller Västra Götalandsregionen."
synd. men hoppas de utvecklar tjänsten snabbt... annars får jag väl flytta. :P

anna sa...

men fan vad störigt! hopper verkligen de utvecklar snart. trots att man kan registrera sig här så vet jag att inte alla vårdcentraler är inkopplade i systemet heller. dumt!

Anonym sa...

Hej igen! Kolla upp malaria på Vårdguidens länk. Angående det där om att mediciner kunde maskera malariasmittan. Verkar inte stämma... Ha det!

anna sa...

hnk, hej igen! ok, men jag tror inte att en forskare på området skulle ljuga om det. så jag fortsätter att tro på det men folk får ju göra som de vill med mediciner och sånt! titta gärna in igen, hej!