onsdag, april 18, 2007

poo in the refrigerator

idag har jag, äntligen, varit hos doktorn pga magen. hon frågade tusen saker men var inte så jätteintresserad av att jag varit i afrika tre gånger. när hon klämde och tryckte på mig gjorde det oväntat ont och hon sa att det var precis över levern. de tog blodprover på mig till tre olika saker (lever, b12 och blodvärde) men det roligaste kommer - fyra avföringsprov under tre dagar att åtnjuta i mitt eget hem! haha.

så jag har ingen aning om vad det kan vara och jag kommer säkert få vänta i tusen år tills jag får en diagnos. det skönaste var att läkaren tog det på allvar så jag kommer nog inte dö i min ensamhet, trots allt (ty det har blivit värre de senaste veckorna).

7 kommentarer:

Anonym sa...

ah, avföringsprov som är så ROLIGT. inte. lycka till ;)

anna sa...

åh tack! jag ska ha roligt :). fast fyra gånger känns fan lite övermäktigt. heh.

Anonym sa...

Svenska avföringsprov kommer i fenomenala rör som kan skumpa runt i väskan på väg till vårdcentralen utan att lukta eller spilla. Jag har lämnat prover i massa andra länder och vill gratulera Nepal som miljövänligt nog återanvänder fotofilms-behållare. Dessa vill man dock inte bära runt på, fyllda i väskan.

emma sa...

hanna, hur ofta lämnar du avföringsprov egentligen? :P

Anonym sa...

Men hur har det gått med magen? Har du konstiga djur som parasiterar på dig eller ligger du inne på isolering nu och är jättesmittsam? :)

Anonym sa...

haha, fy så hemskt. för två veckor sedan fick jag i uppgift från läkaren att samla in all urin under 24 timmar. det var ganska klörigt att kissa i en burk mitt i natten...

anna sa...

är inte död än! väntar fortfarande på besked... kanske har jag en sjukdom som äter upp mig inifrån.